PL BIP FB

Szkoła Podstawowa Nr 18

Dąbrowa Górnicza

[2 VII 2016] „Czyste Tatry 2016”

3 lipca 2016 Autor: Norbert Owczarek 0 komentarzy

W sobotni poranek 2 lipca 2016 roku o godzinie 5.30 przed głównym wejściem do Szkoły Podstawowej nr 18 stawiła się kilkudziesięcioosobowa grupa turystów, którzy postanowili wziąć udział w akcji „Czyste Tatry 2016”. Akcji, w której jako koło „Diablaki” braliśmy oficjalnie udział po raz drugi, chociaż dla kilku osób było to już czwarte uczestnictwo w tatrzańskich porządkach w ramach tej akcji.

Trasę do Zakopanego pokonaliśmy szybko i sprawnie. Tuż po godzinie 9.00 byliśmy już na Równii Krupowej, gdzie dokonaliśmy oficjalnej rejestracji grupy SK PTT „Diablaki” oraz odebraliśmy „start packi”. Tak wyposażeni dojechaliśmy na parking niedaleko Doliny Strążyskiej.

Czekał tam na nas nasz dzisiejszy przewodnik tatrzański, zakopiańczyk, znany już nam Pan Hubert Jarzębowski. Pan Hubert wprowadził nas w magiczną atmosferę Tatr, przedstawił trasę naszej dzisiejszej wędrówki oraz zasady obowiązujące podczas wędrówki na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Trasa naszej dzisiejszej wędrówki wyglądała następująco: Dolina Strążyska – Polana Strążyska – Przełęcz w Grzybowcu – Dolina Małej Łąki – Dolina Ku Dziurze. Podczas trwania naszej wędrówki nasz przewodnik przy każdej nadarzającej się okazji w barwny, malowniczy, ciekawy, niepowtarzalny sposób opowiadał nam o otaczającej nas przyrodzie zarówno tej ożywionej, jak i nieożywionej; o ludziach związanych z Tatrami, o kulturze i historii ludzi mieszkających u podnóża Tatr. W Bacówce u Jaśka pod Reglami mieliśmy okazję zobaczyć pracę bacy wyrabiającego oscypki, a także kupić i skosztować tych przepysznych wyrobów.

Z radością muszę stwierdzić, że podczas prawie 7 godzinnej wędrówki tatrzańskimi szlakami na odcinku prawie 15 km zebraliśmy zaledwie 150 litrów śmieci.

Była to jedna z dłuższych jednodniowych imprez turystyki kwalifikowanej Szkolnego Koła Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Diablaki”, ponieważ zakończyła się ok. godziny 23.30. Dziękuję wszystkim uczestnikom za obecność, zaangażowanie, postawę podczas całego tego długiego dnia, zwłaszcza pod jego zaskakujący koniec.

Szczególne podziękowania kieruję do naszego przewodnika – Huberta Jarzębowskiego, który drugi już raz społecznie i z ogromną pasją poprowadził nas po tatrzańskich szlakach. Mamy nadzieję, że spotkamy się jeszcze jesienią tego roku podczas kolejnej tatrzańskiej imprezy turystyki kwalifikowanej SK PTT „Diablaki”.