PL BIP FB

Dąbrowa Górnicza

„Jura Krakowsko – Częstochowska” – relacja

7 października 2019 Autor: Norbert Owczarek 0 komentarzy

W sobotę 5 października 2019r. Szkolne Koło Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Diablaki” liczącą około 15 osób grupą razem z przedstawicielami SK PTT „Pionowy Świat” z Bielska-Białej wybrało się na Jurę Krakowsko – Częstochowską.

O godzinie 8:55 kompletna grupa zebrała się przed wejściem do Szkoły Podstawowej nr 18 w Dąbrowie Górniczej. Tym razem najmłodszym uczestnikiem wycieczki była 4 letnia Julia, która pomimo swoich krótkich nóżek dała radę przejść cała trasę od początku do końca. Pod szkołę przyjechał bus, w którym jechała już ekipa z Bielska-Białej. Ok. godziny 9:00 bus pełen śmiechu i żartów wyruszył z al. J. Piłsudskiego 73 w kierunku Częstochowy . Jechaliśmy niedługo, bo zaledwie 1h.

Po godzinie 10 wyruszyliśmy na szlak. Początkowo pogoda nie dopisywała, ale z czasem jednak się zmieniła … na jeszcze gorszą. Padało i było zimno, ale przy dość dobrym tempie marszu było nam ciepło. Na początku wędrowaliśmy czerwonym szlakiem przez rezerwat Sokole Góry. Wędrówka ta trwała ok. 1,5h.

Ze Zrębic odbyliśmy 10 minutowa podróż autokarem do Złotego Potoku. Dotarliśmy przed jedyne nie górskie schronisko PTT, przy którym były zbiorniki wodne z rybami, wzbudzające ciekawość nie tylko dzieci , ale i dorosłych. Następnie wyruszyliśmy do Groty Niedźwiedziej, ale okazało się , że nie możemy do niej wejść, ponieważ nie pozwalały na to warunki panujące w jaskini. Później widzieliśmy wywierzyska rzeki Wiercicy, Rezerwat Ostrężnik, Jaskinię Ostrężnicką.

Po trwającym 2,5 godz. marszu, z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, podjęta została decyzja o powrocie do pojazdu. Ekipa z Dąbrowy Górniczej oraz ekipa z Bielska-Białej ścigała się w drodze powrotnej do busa, żeby zająć najbardziej komfortowe miejsca z tyłu, gdzie mogliśmy siedzieć wszyscy razem. Ostatecznie wygrała reprezentacja SP nr 18 z Dąbrowy Górniczej.

Podczas drogi powrotnej żywo i wesoło opowiadaliśmy o przeżyciach wycieczkowiczów. Po godz. 17-nastej wszyscy pożegnaliśmy się ze sobą i ruszyliśmy w kierunku swoich domów.